04 Aralık, 2009

Bursaspor Yeni Kulüp Modeli




Bursaspor yeni kulüp modeli hakkında bir derleme:

Bursaspor'un tüm projelerini kapsayan Futbol Yaşam Döngüsü , Avrupa'nın
bir çok kulübü üzerinde araştırmalar yapılarak 6 ay gibi bir süre zarfında ortaya çıkmış
bir sistem..

Peki Futbol Yaşam Döngüsü nedir?

3 ana ve 9 alt başlıktan oluşur.

1.Ana başlık: SPORTİF ALAN

*İyi oyuncular ile anlaşmak:

İyi oyuncular bulmak önemli bir hedef, bunun içinde bir araştırma ekibi kurulacak.
Her yıl 1 tane marka oyuncu transfer edilecek ya da bu oyuncu alt yapıdan takıma kazandırılacak.
Her yıl en az 2 tane alt yapıdan oyuncu çıkarılacak.

*Başarılı sonuçlar elde etmek:

Şimdilik bu gerçekleştirilmiş görülüyor, aslında döngü burdan başlıyor da denebilir.
Bugünün şartlarında tabi, başarının asla bir sınırı yoktur bakış açısı benimsenecek.

Başarının arkasından gelen döngülerden birincisi ise Ekonomik Alan,
Çünkü başarının devamı için ekonominin güçlü olması gerekir. 2.Ana Başlık: EKONOMİK ALAN

*Spor ve medya dünyasında önde yer almak:Kalın


Doğru bir iletişim stratejisi oluşturulup,
kulübün iletişim yollarını arttılması hedefleniyor.

Yerel ve ulusal basınla olan ilişkileri güçlendirilecek, ulusal mecralarda daha fazla yer alabilmek için İstanbul'da Bursaspor ofisi açılacak.
Ardından yine İstanbul'da İstiklal Caddesinde Bursastore mağazası açılacak, çalışmalarına başlandı bile...

Bu madde tanımak, tanıtmak ve ilgiyi arttırmak şeklinde özetlenebilir.
*Yeni sabit ve düzenli gelir kaynakları yaratmak:

Bursaspor Spor Ürünleri A.Ş kurulacak ve böylece kulübün gelirlerinin arttırılması hedefleniyor.
BursaCell konusunda da anlaşması yapılıp, en yakın zamanda faaliyete geçirilecek o da...
*Harcamaları mantıklı ve kabul edilir şekilde yapmak:

Bütçeler düzenli oluşturulacak, ve bütçelere göre hareket edilecek..
Gözü kapalı yapılan harcamalardan kaçınılacak.
Şeffah bir denetim oluşturulacak, gelir gider denetimlerine açık bir kulüp olunacak.

*Marka değeri arttırılacak:

İsim hakkını kullanma bedelleri belirlenecek.
Bu isim hakkını iyi pazarlama adına çalışmalar yapılacak.
Sadakat merdiveni oluşturulup, Bursaspor için katkı koyabilecek bir taraftar gurubuna sahip olunacak.

Taraftar kulübüne sahip çıktıkça da Marka değeri kendiliğinden artacaktır.
Bursaspor'un sportif alandaki başarıların artmasıyla beraber sponsorlukların da artması sağlanacak.
Projelendirilmesi yapılan yeni stadyumun işlevi arrtırılacak.

*Kulübün gücünü ve devamlılığı sağlamak:

Bu madde de kurumsallaşma ile başlayacak.
Öncelikle kulübün bir organizasyon şeması oluşturulacak.
Her alanda Ar-Ge çalışmaları yapılıp, profesyonel yöneticiler ile çalışılacak.


3.Ana Başlık: SOSYAL ALAN

*Üyelerin desteklenmesi (üyelerin çoğaltılması)
Yeni üyelik sistemi oluşturulacak.

*Taraftar derneklerinin desteklenmesi
Bu derneklerin kulüple uyumu sağlanıp, marka değerini arttırıcı çalışmalarda çeşitli roller verilecek.

*Sponsorlarla iş ortaklığı ilişkisi kurmak ve genişletmek

*Ulusal ve uluslararası projeksiyonu gerçekleştirmek

Bursa ve Bursaspor isimlerinin daha da iç içe geçmesi sağlanacak. Bursaspor şehrin tanıtımında aktif rol oynayacak.


Ve tüm bu döngünün gerçekleştirimesi ve sistemin tam anlamıyla oturtulması için hedef klübümüzün 50. kuruluş yılı olan 2013 yılı seçilmiş...

İlk defa bir yönetim böyle bir projeyle geliyor karşımıza, iyi ya da kötü denemekte yarar var bana göre...
Dün bu açıklamaları ilk dinlediğimde beni fazla tatmin etmemişti ama bugün tekrarını izledim BursasporTV' de programın, gerçekten söylenen her sözün altını doldurmuş sayın 2.Başkanımız...Umarım herşey gönlümüze göre olur..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder