13 Mart, 2010

25. Hafta Rakibimiz: Manisaspor


Yarın kendi sahamızda Manisaspor ile oynayacağız..
Tanığım her Bursasporlu'da acayip bir rahatlık var bu maç için..
Umarım bu rahatlık futbolcularımızda yoktur..
İlk maçta Manisa karşısında 3 puanı nasıl aldığımızı hatırlıyorlardır umarım..
Tabi o günün Bursaspor'u ile bugünün Bursaspor'u arasında büyük farklılıklar var ama yine de İsaac'ın o gün kaçırdığı goller ve İvankov'un çırpınışları hala gözümün önünde..

Manisa'nın ikinci yarıdaki FB ve TS maçlarını izlediğimde beklentimin çok çok altında bir takımla karşılaştım..
Oyuncu performanslarını geçtim, Manisaspor gibi bir takımın bu kadar korkak ve de geriye çekilerek oynamaması gerekiyor.
Resmen 4 libero 3 stoper ile oynuyorlar.Amatörde bile bu şekilde savunma yapan takımlar izlemedim şimdiye kadar.Ve böyle olunca bu takımın puan kazanması biraz rakip hücum hattının beceriksizliğine, biraz kendi kalesinin ve golciülerinin şansına biraz da Allah'a kalmış oluyor..

Mesela Fb maçında Baroni'nin attığı bir gol var ki adamlar resmen 7'ye 3 geldiler ve gollerini attılar.Ben bu kadar komik gol yiyen bir takım harbiden görmedim..

Manisa'nın bana göre ilk ve en büyük problemi sene başında dengeli bir kadro kuramamış olmaları.Geçen yıl Bank Asya'da şampiyon olan takımı muhafaza edebilseydiler şuan kesinlikle ligde ilk 10 içerisinde yer alıp küme düşme mevzusunu anmadan sezonu bitirirlerdi.
Kaleci Ufuk, kaptan Sezer, sol bek Ferhat, stoper Borbiconi, hücum hattındaki Cenk-Rafael bu isimler süperligdeki takımların çoğunda sırıtmadan oynayabilirler..

Manisa'nın da en büyük zaaflarının bu mevkilerde olduğun söylesem kesinlikle abartmış olmam herhalde.Kaleci İlker Avcıbay bana göre ligin ortalama altı kalecilerinden, ki ortalama üstü bir Orkun Uşak'ın onun arkasında yedek bekliyor olmasını büyük bir şaşkınlıkla izliyorum..

Savunmanın ortasına ise Dixon, Ouedroago, Burak Özsaraç, Gabriel gibi oyuncular alınmış olmasına rağmen o bölgede hala Hüseyin Tok gibi Kalabane gibi eskiler oynuyor genellikle..

Savunmanın soluna ise sezon başı Gençlerbirliği' nden Eren Aydın takviyesi yapıldı, devre arası yine aynı takımdan Momha takıma dahil edildi..
Sağda ise asıl mevkisi olmamasına rağmen Ferhat Çökmüş sezon başından beri istikrarlı bir şekilde vasat bir performans gösteriyor..

Ortasahaya gelince savunmaya çok yakın oynayan 3' lü bir blokla karşılaşıyoruz.
Oyuncular genelde değişiyor olsa da son Denizli maçında Mehmet Güven- Yiğit İncedemir ve Güven Varol bu görevi paylaşmış, bizim maçta da muhtemelen aynı oyuncular şans bulur..

Sağ açık olarak, potansiyeli çok yüksek olan bir Yiğit İsmail Gökoğlan görev alır.
Sol açık olarak da Nizamettin- Simpson arasından bir tercih yapar Reha Kapsal ve yüksek ihtimal bu isim Simpison olur..
Nizammettin de çok özellikli bir adam olmasına rağmen son 3 yılda adam gibi oynadığı maçların sayısı bir elin parmaklarını geçmez..

Santrafor olarak da ilk maçta savunmamızı çok zorlayan ve cezası biten İsaac Promise görev yapar.Manisa'nın kaderini de bizim bu oyuncuyu ne ölçüde marke edebileceğimiz belirler.

Bugün bir gazetede okudum Reha Kapsal Bursaspor'un zaaflarını çok iyi biliyoruz ve Manisa'ya 3 puanla dönücez diye bir açıklama yapmış..
Savunmanın arkasına İsaac'i kaçırmaktan başka bir planı olduğu düşünmüyorum şahsen ben bu teknik adamın.


Football Fans Know Better

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder