13 Kasım, 2010

12. Hafta Rakibimiz: Trabzonspor



Anadolu devrimini gerçekleştirilmiş iki takımın mücadelesine tanık olacağız bugün..

Son haftalarda oyun olarak olmasa da istediği sonuçları alamamasıyla duraklama dönemine giren Bursasporum'la son haftaların formda ekibi ve ligin yeni lideri Trabzonspor karşı karşıya gelecek..

En başta Şenol Güneş hocamız olmak üzere Anadolu'nun "Onur"lu çocuklarını alkışlamak için de sabırsızlanıyorum..

Her ne kadar taraftarlarının gerek gündelik hayatta gerekse sanal platformlardaki tutumlarını pek tasvip etmesem de o futbolcular büyük bir alkışı hakediyorlar..
En azından ben öyle düşünüyorum..

Bugünki maça gelecek olursak hiç kuşku yok ki daha formda olan Trabzonspor gerçeğini göz ardı etmememiz gerekir..

Ligin üç büyük "bütçeli" takımını da yenerek liderlik koltuğuna oturmalarının da etkisiyle özgüvenleri tavan yapmış durumda..

Dün açıklanan milli kadroda da Engin Baytar, Burak Yılmaz, Umut Bulut gibi takımın öndeki 4'lü hücum hattının JaJa dışındaki yerli oyuncularının alınmış olması özgüvenin iyice sınırları zorlayıp ayakları yerden keseceğini tahmin ediyorum..

Şenol Güneş bu özgüvenin rehavete dönüşmesi hususunda takınacağı tavır ve takım üzerinde oluşturacağı psikolojik etki ise teknik taktik konuların da önüne geçerek onların geleceklerinin belirlenmesinde 1 numaralı kıstas olacaktır.
Bana göre.

Kaleci Onur'un [milli takım + transfer dedikosu = form düşüklüğü] örneği de gözümüze bu kadar sokulmuşken Burak, Umut, Engin gibi oyuncular için de benzer senaryolar yazmak çok da zor değil..

Savunmanın sağında bugün göreceğimiz Serkan'ın ise milli takıma alınması için daha ne yapması gerektiğini çok merak ediyorum..Ligin belki de form düzeyi en üst seviyedeki oyuncusudur şuan..

Hala o bölgede Sabri için neden bu kadar ısrar ediliyor anlamış değilim..


Savunmanın solunda oynaması muhtemel Cale'den her ne kadar çoğu Trabzonspor taraftarı memnun olmasa da ligin ortalama üstü sol kanat savunucularından o da..
Zaman zaman hücuma çıktığında geri dönüşleri Serkan kadar çabuk olmayabiliyor..
Arkasını Volkan Şen iyi kullanırsa maçın ibresinin bize doğru dönmesi kolaylaşır..

Volkan'ın final pas tercihleri de önemli tabi..Bizim sol kanadımızda oynamasını beklediğim Ozan İpek'i arka direkte topla buluşturarak çok rahat gole ulaşabiliriz diye tahmin ediyorum..

Rakibin savunma göbeğinde de iki cengaver Giray-Egemen ikilisi tercih edilecek muhtemelen..
Hala kademe hataları yapıyor bu ikili..
O yüzden de önde Sercan-Turgay ikilisini beraber kullanmamız rakibin dengesini bozmamızı kolaylaştırcağını tahmin ediyorum..

Savunmanın önünde merkez orta saha görevini Selçuk, onun yardımcısı rolünde de Colman tercih ediliyor son haftalarda..
Arjantinli oyuncunun bir sakatlığı vardı ama son durumunu bilmiyorum..
O oynamazsa da ilk tercih Ceyhun olacaktır..Bu oyuncunun şutlarına dikkat..

Ortasahadaki bu ikilinin önünde ise tercih edilmesi muhtemel Burak-Engin-Jaja isimlerinin üçünün birden atletik oyunculardan kurulmuş olması son haftalardaki çıkışın temel taşı..
Takım savunmasına verdikleri katkı da göz ardı edilemeyecek cinsten..

En uçta ise Teofilo'nun kaçmasıyla Umut Bulut'tan başka tek başına oynayabilecek adam kalmadı gibi..
Umut iyi hoş da gol kaçırmaya başladım mı otomatiğe takıyor herif..Hele bir Umut kaçırmaya başlasın da ondan sonra görelim biz Trabzon'u..

Bundan önce her hızlı santraforun olduğu gibi Umut'un da İbrahim karşısında eriyip gideceğini izlemek için sabırsızlanıyorum..
(Biz böyle dedik ya hat trick yapar herif)

Neyse çok fazla uzatmaya gerek yok, maç saati yaklaşıyor..
Emaneti Trabzon'dan geri almak gerek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder