29 Ekim, 2011

Hayaller Gerçek Oluyor // Japon Futbolu



Her takımda karşımıza çıkan Japon futbolcuları gördükçe son haftalarda iyice sardım ben bu Japon futboluna.
İzledikçe keyif almaya başladım oynadıkları oyundan.
Gerçekten çok geliştirmişler kendilerini. Geliştirmeye de devam ediyorlar.
Bir çok alanda olduğu gibi futbolda da Japonlar dünyayı ele geçirmeye çok yakınlar. Bizim gibi Japon çizgi filmleri ile büyüyen bir nesil için çok heyecan verici bir durum bu.
Önümüzdeki Dünya Kupası'nın en büyük sürpriz adayımdır benim Japonya.
Hele 89-90-91 jenerasyonlarını gördükten sonra bu fikriyatıma daha fazla inanmaya başladım.

Güç, dayanıklılık, hız, hızlanma, çeviklik gibi fiziksel özelliklerde Afrikalılar'dan herhangi bir eksiklikleri yok. Hatta Afrikalı oyuncuların en büyük fiziksel zaaflarından olan vücut dengesini sağlayamama gibi bir durum Japonlar için geçerli değil.

Önceden Japonlar'ın teknik kapasitelerinin yeterli olmadığından bahsedilirdi ama artık bunu da aşmışlar. Çalışınca oluyor demek ki.

En büyük farkı ise mentalitede yaratıyorlar.
Konsantrasyonları mükemmel, hepsi çalışkanlar, hepsi takımları için oynuyorlar.
Topu ayağından çıkarmadan önce çevre kontrolü yapmayan da elle gösterilecek kadar az, özellikle de final paslarında başarı oranları çok yüksek.

Bunu nasıl başardılar bilemiyorum ama bu adamlara dikkat etmek gerek.
Biz de bir adım ilerisini düşünüp, Gana'dan takım almayı falan bir kenara bırakıp, oturduğumuz yerden de olsa bu adamları takibimize almamız gerekiyor.
Ben kendi çapımda yaptığım çalışmaların sonuçlarını buradan paylaşacağım, belki kulüpten birilerinin kulağına falan gider de dolaylı yoldan da olsa faydamız olmuş olur.

Son olarak referans olması açısından Avrupa'nın çeşitli kulüplerinde faal olarak futbol hayatlarını sürdüren Japon futbolcuların listesi:

Yuga Nagatamo (İnter)
Atsuto Uchida (Schalke)
Shinji Kagawa (Dortmund)
Ryo Miyaichi (Arsenal)
Daisuke Matsui (Dijon)
Yuki Abe (Leicester City)
Akihiro İenaga (Mallorca)
Hajime Hosogai (Augsburg)
Keusike Honda (CSKA Moskova)
Makoto Hasebe(Wolfsburg)
Takayuki Marimoto (Novara)
Shinji Okazaki (Stuttgart)
Kisho Yano (Freiburg)
Hiroshi Ibusuki (Sevilla)
Eiji Kawashima (Lierse SK)
Tomoaki Makino (FC Köln)
Michihiro Yasuda (Vitesse)
Maya Yoshida (Venlo)
Masaike İnoha (Hajduk Split)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder